She was born in 1974. After the Diploma (secondary school degree) at Liceo Artistico (Artistic High School) in Cuneo she attended European Institute of Design in Turin. Afterwards she studied painting in Turin and attended summer courses in illustration in Sarmede (TV).
She started working as an advertising illustrator and trompe l’oeil artist. In 1997 won the first prize in the UNICEF International Contest “Città di Chioggia” with her book “Notte da Favola”. Her books have been published in Italy,United States, China, Taiwan, Japan, Korea,Great Britain, Germany, Switzerland,Greece and Spain. “Le Tre Melarance” and “I Musicanti di Brema”, edited for the “Le Grandi Fiabe”Series of Corriere della Sera Newspaper,won in 2005 the Andersen Award for the Best Illustrated Series. Her illustrations have been shown in several towns in Italy and abroad in important exhibitions such as the International Illustration Exhibition in Sarmede, “I Colori del Sacro”, “Sirenettedi Carta e Soldatini di Inchiostro”, “Antichi Incanti” and the ’’Italian Festival” in Taipei.
She also works with 4-8 years old children at the Creative Painting Atelièr of Art School“Novalia” in Savigliano (CN). In 2008 she joined the Cultural Association Sentèd’art creating the Contemporary Sculpture Park in the woods of Bossolasco. She lives with her husband Daniele and her two cats Pì and Apo.


È nata nel 1974 e dopo essersi diplomata al Liceo Artistico di Cuneo frequenta l’Istituto Europeo di Design a Torino. In seguito studia pittura a Torino e frequenta i corsi estivi di illustrazione a Sarmede.
Inizia lavorando nell’illustrazione pubblicitaria e nel trompe l’oeil. Nel 1997 vince il I° premio del concorso internazionale UNICEF “Città di Chioggia” con il libro “Notte da Favola”. I suoi libri sono stati pubblicati in Italia, Stati Uniti, Cina, Taiwan, Giappone, Corea,Inghilterra, Germania, Svizzera, Grecia e Spagna. “Le Tre Melarance” e “I Musicanti di Brema” realizzati per Le Grandi Fiabe del Corriere della Sera, vincono nel 2005 il Premio Andersen per la Migliore Collana Illustrata. Le sue illustrazioni sono state esposte in diverse città italiane ed estere all’interno di prestigiose rassegne tra le quali citiamo la Mostra Internazionale di Illustrazione di Sarmede, “I Colori del Sacro”, “Sirenette di Carta e Soldatini di Inchiostro” e“Antichi Incanti” e L’’Italian Festival” di Taipei.
Lavora inoltre con i bambini dai 4 agli 8 anni presso l’Atelier di pittura creativa della Scuola d’Arte Novalia di Savigliano (CN). Nel 2008 entra a far parte dell’Associazione culturale Sentèd’art fondatrice del parco di scultura contemporanea nel bosco di Bossolasco. Vive con il marito Daniele e i suoi due gatti Pì e Apo.